tirsdag 15. november 2011

Hide and seek...


Et bilde som jeg tok av Caroline i sommer. Det ble ganske uskarpt, da det ble tatt ganske impulsivt helt på slutten. Solen gikk ned og vi hadde dårligere lys... Men allikvel likte jeg det, og har spart på det helt til jeg fant ut en redigering som fungerte.
For å oppnå denne effekten har jeg markert området rundt Caroline med lasso tool, refine edge, lens-blur filter. Lagt på et lag med valgt tekstur, lav opacity. Også gradient tool for å få ønsket fargeeffekt. Også tilslutt: unsharp mask ! Bruker nesten alltid unsharp mask... Genialt for å stramme opp bilder som har blitt litt uskarpe fra bevegelse på kamerat. Kanskje jeg skal lage en tutorial på det ?


3 kommentarer:

  1. Åh vad fin bild! Du är jätteduktig!!

    SvarSlett
  2. hvilket redigeringsprogram har du brukt her?:) fint bilde!

    SvarSlett
  3. Jeg har brukt photoshop :) Tusen takk :)

    SvarSlett